ROBOTIKA ZA NAJMLAĐE
Tijekom proteklog vremena djeca predškolske i školske dobi, točnije 6-10 godina, sudjelovala su na radionicama aktivnosti „Robotika za najmlađe“. Aktivnost je dio projekta STEM GO! financiranog od strane Ministartsva znanosti, obrazovanja i mladih u 2023./2024. godini.
Ukupno je realizirano 12 susreta, a djeca imala priliku učiti i razvijati programe i naredbe robotima.
Na prvoj radionici robotike djeca su učila programirati Micro:bit. Naučila su koristiti gumbe kao i interaktivni logo. Također, napravila su više programa od kojih je najzahtjevniji bio brojač koraka.
Na drugoj radionici izrađivao se program kojim je micro:bit na svom zaslonu 5 puta prikazivao smješka i plačka na 1 sekundu, a nakon 5 ponavljanja lice koje spava. Naučili su da svjetleće diode na zaslonu micro:bita služe i kao njegov svjetlosni senzor. Izradili su dva programa kojima se mjeri svijetlost. Jedan je jačinu prikazivao brojčano, drugi putem klizača.
Na trećoj radionici izrađivao se detektor uljeza te su naučili napraviti program za mjerenje temperature. Također, djeca su izrađivala i digitalni termometar s upozorenjem kroz program u kojem se definiralo kako će micro:bit na zaslonu prikazati ispravnu sličicu prema izmjerenoj temperaturi.
Na četvrtoj radionici izrađivao se program na kojim je micro:bit postao jednostavan kompas i na zaslonu ispisivao slovo jedne od glavnih strana svijeta.
Na petoj radionici djeca su naučila isprogramirati štopericu.
Na šestoj su radionici djeca naučila izraditi program mjerač vremena.
Na sedmoj radionici djeca su izradila program „Sat“ pri čemu je zadatak bio da micro:bit postane digitalni sat koji će pokazati vrijeme svaki put kad ga se protrese.
Na osmoj radionici zadatak je bio ostvariti komunikaciju između dva micro:bita. Također, djeca su upoznavala dijelove robota i kako se sastavlja te su izradila svoj prvi program.
Na devetoj radionici rješavali su se zadatci kojima su se upoznavali programiranje rada dioda i tipkala.
Na desetoj radionici robotike polaznici su izrađivali program kojim je robot dva puta reproducirao poznatu pjesmicu „Bratec Martin“. Nakon toga izrađivali su program kojim se robot kretao jednu sekundu naprijed, jednu nazad i nakon toga stao. Za kraj su programirali robot da se samostalno kreće po putanji u obliku kvadrata te da svjetlosnim senzorom detektira da se nalazi u vrlo mračnom prostoru.
Na jedanaestoj radionici djeca su programirala robot s određenim zadacima koristeći ultrazvučni senzor.
Na zadnjoj radionici djeci polaznicima aktivnosti uručene su diplome za uspješno odrađene radionice. Također su im uručene majice s logom projekta te promotivne igre-mozgalice. Na samom kraju djeca su se igrala primjenjujući stečeno znanje kroz cijelu akivnost.